Repertoire

Ieder kamerkoor is voortdurend op zoek naar geschikt repertoire. De mogelijkheden lijken eindeloos. Er zijn gekende kamerkoorstukken, maar je kunt ook kiezen voor het avontuur. Zeker is dat ‘the proof of the pudding is in the eating’. Pas als je iets probeert kom je erachter of het wat is. Sommige bekende stukken zijn moeilijker dan je denkt, avontuurlijke stukken kunnen verrassend goed uitpakken. Onze ervaring is dat de beleving van een concert bij uitvoerenden en toehoorders niet vooraf te regisseren is. Of het ook MUZIEK wordt, hangt af van allerlei niet altijd te beïnvloeden factoren. Het Drents Kamerkoor heeft vanaf haar ontstaan in de jaren zeventig talloze concerten georganiseerd, te veel om op te noemen. Hieronder vindt u een kleine greep uit het repertoire, dat de leden als bijzonder hebben ervaren. Dat bijzondere kan betrekking hebben op de samenwerking met solisten en orkesten, onbekende muziek of onze eigen tevredenheid over de kwaliteit van de uitvoering van een bekend of avontuurlijk stuk.

Stabat Mater A. Dvorak
Annelies J. Whitbourn
De Veertien Stonden H. Andriessen
Requiem M. Duruflé
Missa Festiva F. Peeters
A Ceremony of Carols B. Britten
Liturgie St.Joh Chrysostomos S. Rachmaninov
Hooglied teksten Di Lasso, Schütz, Schein, Franck
Christmas Carols J. Rutter, D. Willcocks
Requiem G. Fauré
Six Choruses S. Rachmaninov
Christmas cantata D. Pinkham
Messa di Gloria G. Puccini
Via Crucis F. Liszt
Shakespeare teksten V. Williams, Mathias, Macfarren e.a.
Ein deutsches Requiem J. Brahms
Stabat Mater J. Haydn