Over ons

Het Drents kamerkoor is opgericht in 1968 en bestaat uit ervaren amateurzangers, afkomstig uit de hele provincie Drenthe. Sinds 1997 staat het koor onder de artistieke leiding van dirigent Dick Dijk. Het koor streeft naar een bezetting van 36 leden:
10 sopranen, 10 alten, 8 tenoren en 8 bassen.

Concerten
Het Drents Kamerkoor streeft in zijn programmering naar afwisseling tussen bekende en minder bekende klassieke en moderne muziek vanaf 1400 tot heden. Het uitgaan van een thema leidt soms tot ongewone en daardoor ook verfrissende combinaties. Het koor zingt veel a capella, maar regelmatig wordt ook een beroep gedaan op professionele ondersteuning door solisten en instrumentalisten. De concerten vinden plaats in kleine kerken in Drenthe, die een bijzondere cultuurhistorische waarde vertegenwoordigen. Deze ambiance draagt bij aan de muzikale ervaring. Het koor verzorgt elk jaar twee concertseries. Daarnaast geeft het koor concerten op verzoek, bijvoorbeeld in de serie van een Culturele Commissie, bij herdenkingen of evenementen. In bijzondere gevallen zingt het koor op andere locaties zoals in een museum of een concertzaal.

Ambitie

Het Drents Kamerkoor is het aan zijn naam verplicht om een bijzonder koor in Drenthe te zijn. Daar wordt op verschillende manieren aan gewerkt. Het koor stelt geïnspireerd en creatief programma’s samen. Door de bijzondere aandacht voor stemvorming en zangtechniek werkt het koor permanent aan kwaliteit. Op gezette tijden worden individuele stemtesten gehouden.

Wij zoeken nog steeds tenoren, baritons en bassen

Als het je leuk lijkt om mee te zingen, dan ben je van harte welkom om een aantal keer op proef mee te zingen. Wij repeteren op woensdagavonden van 19.45 uur tot 22.00 uur in De Voorhof, Hoogeveenseweg 4, 9431 AZ Westerbork. We beginnen om 19.45 uur. Ook als je iemand kent die graag bij een kamerkoor wil zingen, laat het ons weten!

Meezingen bij het Drents Kamerkoor? >